Ograniczenia dotyczÄ…ce licencji zaÅ‚ogi lotniczej czÄ™sto majÄ… zastosowanie po interwencji sercowo-naczyniowej, a monitorowanie wymaga zwykle dodatkowych badaÅ„ w okreÅ›lonych punktach czasowych. Kardiolog i kardiochirurg powinni zawsze rozważyć łączność z lekarzem AME i organem regulacyjnym przed interwencjÄ… lub zabiegiem chirurgicznym, jeżeli istnieje prawdziwa kliniczna procedura wyboru. Powinni również dążyć do zrozumienia konsekwencji różnych kierunków dziaÅ‚aÅ„ oraz potrzeby niektórych badaÅ„ klinicznych, aby umożliwić AME okreÅ›lenie ich zdolnoÅ›ci do powrotu do kariery zawodowej lub rekreacyjnej. NadrzÄ™dnÄ… zasadÄ… pozostaje jednak to, że każdy powinien być najpierw traktowany jak pacjent, dopiero potem jako pilot – czyli optymalne zarzÄ…dzanie jakimkolwiek warunkiem, nie powinno być zagrożone, aby starać siÄ™ utrzymać peÅ‚ne przywileje lotu.
Wymóg przeprowadzenia dodatkowych badań i wartości granicznych dla znaczenia aeromedycznego w stosunku do znaczenia klinicznego może prowadzić do pewnych trudnych wyzwań etycznych. Pojedyncze zwężenie> 50% może uniemożliwić pilotom latanie w niektórych jurysdykcjach, ale poniżej standardowego progu interwencji. Jednakże, jeśli pilot ma interwencję, która nie powoduje rezydualnego zwężenia, organy wydające licencje rozważają powrót do latania. Na progu ablacji lub wymaganiu powtórnej angiografii post-PCI może również wpływać potrzeba załogi samolotu do spełnienia wymagań medycznych lotnictwa regulacyjnego, co może stanowić poważne wyzwanie dla kardiologów.
[więcej w: przychodnia merkury dąbrowa górnicza, gastroval, rezonans magnetyczny kraków wrocławska ]